ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul Serviciului de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul structurii specializate aflate sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
În cazul în care un cetățean se află într-o situație deosebită ce poate justifica solicitarea eliberării actului de identitate sau înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței în actul de identitate într-un termen mai scurt decât cel prevăzut mai sus (ex. motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operațiuni notariale/bancare/poștale etc.), acesta se va adresa conducerii instituției (șefului de serviciu), va depune o cerere și va prezenta documente în susținere, care va analiza și va dispune, după caz, măsuri pentru soluționarea în timp util a cererii acestuia.
DOCUMENTE NECESARE:
a) cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnată atât de minor, cât şi de părinte/reprezentat legal (se eliberează gratuit la ghişeu);
b) certificatul de naştere, cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române (original şi copie xerox);
c) actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, document cu care se realizează şi dovada adresei de domiciliu;
d) certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ însoţit de acordul parental/hotărârea judecătorească definitivă/irevocabilă, după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi (original şi copie xerox);
e) chitanţa de 7 lei reprezentând contravaloarea cărţii de identitate achitată la Primăria mun.Suceava – etaj I sau on-line pe www.ghişeul.ro caz în care se va lista şi anexa dovada plăţii.