- Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în M.Of. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, M.Of. 941 din 29 decembrie 2003, privind Codul de procedură fiscală, republicată în M.Of. 863 din 26 septembrie 2005
- Hotarârea Guvernului nr. 44/2004, M.Of. 112 din 06 februarie 2004, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003;
- Hotărârea Guvernului nr. 1050/2004, M.Of. 651 din 20 iulie 2004, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
- Hotărârea Consiliului Local nr. 290 din 29 septembrie 2005 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2006, cu anexele I, II, III, IV şi V;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 23 din 26 ianuarie 2006 privind modificarea conţinutului art. 10 şi art. 11 din HCL nr. 290/29.09.2005 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2006
- Hotărârea Consiliului Local nr. 354 din 18 decembrie 2006 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2007, cu anexele I, II, III, IV şi V.
- Hotărârea Consiliului Local nr. 127 din 31 mai 2007 privind aprobarea nivelului impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2008;
- Ordonanţa de urgenţă pentru modificarea alineatului 4 şi 5 ale articolului 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu anexa;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 111 din 29 mai 2008 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2009, cu anexele I, II, III, IV şi V;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 293 din 12 noiembrie 2009 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2010, cu anexele I, II, III, IV şi V;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 258 din 25 noiembrie 2010 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2011, cu anexele I, II, III, IV şi V;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 242 din 24 noiembrie 2011 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2012, cu anexa I.
- Hotărârea Consiliului Local nr. 5 din 12 ianuarie 2013 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013, cu anexa I;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 30 din 5 februarie 2013 pentru modificarea HCL nr. 5/12.01.2013 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013, cu anexa A;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 320 din 19 decembrie 2013 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2014, cu anexa nr. 1;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 260 din 27 noiembrie 2014 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2015, cu anexa nr. 1;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 304 din 05 noiembrie 2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a taxelor speciale pentru anul 2016, cu anexa nr. 1;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 114 din 21 aprilie 2016 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a taxelor speciale pentru anul 2017, cu anexa nr.1;
- Hotărârea Consiliului Local nr.158 din 31 mai 2019 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a taxelor speciale pentru anul 2019, cu anexa 1;
- Hotărarea Consiliului Local nr.255/19.09.2019 privind acordarea unor facilităţi fiscale (anexe).
- Zonarea Intravilanului Municipiului Suceava
Satisfacerea nevoilor oricărei colectivităţi impune realizarea unor venituri prin intermediul cărora autorităţile publice din respectivele colectivităţi să se achite de atribuţiile pe care le au.
Dobândirea, înstrăinarea şi modificarea clădirilor
- În cazul unei clădiri care a fost dobândită sau construită de o persoană în cursul anului, impozitul pe clădire se datorează de către persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost dobândită sau construită.
- În cazul unei clădiri care a fost înstrăinată, demolată sau distrusă, după caz, în cursul anului, impozitul pe clădire încetează a se mai datora de persoana respectivă cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care clădirea a fost înstrăinată, demolată sau distrusă.
- În cazurile prevăzute la alin. (1) sau (2), impozitul pe clădiri se recalculează pentru a reflecta perioada din an în care impozitul se aplică acelei persoane.
- În cazul extinderii, îmbunătăţirii, distrugerii parţiale sau al altor modificări aduse unei clădiri existente, impozitul pe clădire se recalculează începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a fost finalizată modificarea.
- Orice persoană care dobândeşte sau construieşte o clădire are obligaţia de a depune o declaraţie de impunere la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile de la data dobândirii sau construirii.
- Orice persoană care dobândeşte, construieşte sau înstrăinează o clădire are obligaţia de a depune o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data dobândirii, înstrăinării sau construirii.
- Orice persoană care extinde, îmbunătăţeşte, demolează, distruge sau modifică în alt mod o clădire existentă are obligaţia să depună o declaraţie în acest sens la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile de la data la care s-au produs aceste modificări (etaj 1, ghişeele 5, 6, 7 - persoane fizice, 8 - persoane juridice).
- Declararea clădirilor pentru stabilirea impozitului aferent nu este condiţionată de înregistrarea acestor imobile la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.
- Înstrăinarea unei clădiri, prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul dreptului de proprietate asupra clădirii respective nu are stinse orice creanţe fiscale locale, cu excepţia obligaţiilor fiscale aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale unde este amplasată clădirea sau al celei unde îşi are domiciliul fiscal contribuabilul în cauză, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale. Actele prin care se înstrăinează clădiri cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
- Atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cazul persoanelor juridice, pentru clădirile construite potrivit Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, data dobândirii clădirii se consideră după cum urmează:
- a)pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizaţia de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;
- b)pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizaţia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepţie în termenul prevăzut de lege;
- pentru clădirile ale căror lucrări de construcţii nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizaţia de construire şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, în condiţiile legii, la data expirării acestui termen şi numai pentru suprafaţa construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speţă pereţi şi acoperiş. Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum şi suprafaţa construită desfăşurată în raport cu care se stabileşte impozitul pe clădiri.
- Declararea clădirilor în vederea impunerii şi înscrierea acestora în evidenţele autorităţilor administraţiei publice locale reprezintă o obligaţie legală a contribuabililor care deţin în proprietate aceste imobile, chiar dacă ele au fost executate fără autorizaţie de construire.
Dobândiri şi transferuri de teren, precum şi alte modificări aduse terenului
- Pentru un teren dobândit de o persoană în cursul unui an, impozitul pe teren se datorează de la data de întâi a lunii următoare celei în care terenul a fost dobândit.
- Pentru orice operaţiune juridică efectuată de o persoană în cursul unui an, care are ca efect transferul dreptului de proprietate asupra unui teren, persoana încetează a mai datora impozitul pe teren începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a fost efectuat transferul dreptului de proprietate asupra terenului.
- În cazurile prevăzute la alin. (1) sau (2), impozitul pe teren se recalculează pentru a reflecta perioada din an în care impozitul se aplică acelei persoane.
- Dacă încadrarea terenului în funcţie de poziţie şi categorie de folosinţă se modifică în cursul unui an sau în cursul anului intervine un eveniment care modifică impozitul datorat pe teren, impozitul datorat se modifică începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care a intervenit modificarea.
- Dacă în cursul anului se modifică rangul unei localităţi, impozitul pe teren se modifică pentru întregul teren situat în intravilan corespunzător noii încadrări a localităţii, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a intervenit această modificare.
- Orice persoană care dobândeşte teren are obligaţia de a depune o declaraţie privind achiziţia terenului la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, care urmează după data achiziţiei (etaj 1, ghişeele 5, 6, 7 - persoane fizice, 8 - persoane juridice).
- Înstrăinarea unui teren, prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege, nu poate fi efectuată până când titularul dreptului de proprietate asupra terenului respectiv nu are stinse orice creanţe fiscale locale, cu excepţia obligaţiilor fiscale aflate în litigiu, cuvenite bugetului local al unităţii administrativ-teritoriale unde este amplasat terenul sau al celei unde îşi are domiciliul fiscal contribuabilul în cauză, cu termene de plată scadente până la data de întâi a lunii următoare celei în care are loc înstrăinarea. Atestarea achitării obligaţiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale. Actele prin care se înstrăinează terenuri cu încălcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
- Orice persoană care modifică folosinţa terenului are obligaţia de a depune o declaraţie privind modificarea folosinţei acestuia la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în termen de 30 de zile, inclusiv, care urmează după data modificării folosinţei.
Dobândiri şi transferuri ale mijloacelor de transport
Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi a autorizaţiilor
(2)Taxa prevăzută în prezentul articol, denumită în continuare taxa pentru servicii de reclamă şi publicitate, se plăteşte la bugetul local al unităţii administrativ-teritoriale în raza căreia persoana prestează serviciile de reclamă şi publicitate.
Calculul impozitului pe clădiri pentru persoane fizice
Majorarea impozitului datorat de persoanele fizice ce deţin mai multe clădiri
Calculul impozitului pe clădiri datorat de persoanele juridice
(4)În cazul unei clădiri a cărei valoare a fost recuperată integral pe calea amortizării, valoarea impozabilă se reduce cu 15%.
(61)Cota impozitului pe clădiri prevăzută la alin. (6) se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Fac excepţie clădirile care au fost amortizate potrivit legii, în cazul cărora cota impozitului pe clădiri este cea prevăzută la alin. (2).
(10)Sunt exceptate de la prevederile alin. (9) structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire.
Plata impozitului pe clădiri
Impozitul pe mijloace de transport
- adeverinţă, în cazul veteranilor, eroilor sau foştilor deţinuti politici;
- decizie asupra capacităţii de muncă, în cazul persoanelor invalide;
- certificat de handicap, în cazul persoanelor cu handicap,
Taxa de ecologizare
Declaraţie privind stabilirea taxei de ecologizare pentru instituţii publice, persoane juridice şi persoane fizice care desfăşoară activităţi economice conform HCL nr. 276 din 25.11.2010
(Declaraţia completată se poate transmite prin e-mail la adresa salubrizare@primariasv.ro sau o puteţi depune la serviciul de specialitate, cam. 40, et. 4)
Modul de stabilire a taxei de ecologizare în municipiul Suceava